Sesungguhnya aku bukanlah segigih siti hawa, bukan juga sesetia ainul mardhiah yang menanti kasih dipintu syurga. Aku akui hakikat yang telah tertulis bahawa aku bukanlah semulia Siti Khadijah dan Siti Fatimah. Aku jua bukan seperti Rabiatul Adawiyah yang menghamparkan seluruh hidupnya untuk yang maha Pencipta. Tapi cukuplah hanya sekadar aku mencuba mencontohi bunga-bunga yang mekar sehingga harumnya melewati pintu-pintu syurga walau keinsafanku baru dipermulaan.

Sunday 14 April 2013

Ku Damba KasihMu

Semakin jauh ku dariMu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh Tuhan Yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandanganMu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh Tuhan Yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku di hadapan-Mu


Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu
Sudikah Kau menerima hambaMu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dini hari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayangMu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksaMu… Oh Tuhan

Kasih sayang-Mu Tuhan
Itu yang ku dambakan
Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..

- now playing Damba Kasih -

Allahu............
menitik air mata........
banyak kali aku ulang lagu ni.....
lagu ni wat aku terpikir sejenak......
adakah dosa aku selama ni diampunkanNya?
aku khilaf..... aku pernah wat dosa....
sekarang pun hidup aku bergelumang dengan dosa....

bila aku nak dekatkan diri padaNya
"Aku layak ke?"
"Aku dah banyak dosa!"
"Aku tak layak diampunkan!"
"Aku jahat! Ibadah aku Dia terima ke?"

Ya Allah..............

tu semua bisikan syaitan!
( nyah kau dari telingaku! )
aku tahu
Tuhanku Maha Pengampun!
Tuhanku Maha Pengasih Penyayang!

aku hanya perlu istiqamah minta keampunanNya!
aku hanya perlu istiqamah beribadah padaNya!
aku hanya perlu istiqamah membuat kebaikan
dan meninggalkan semua laranganNya!

Allahu................
aku menyesal dengan dosa laluku!
Kau terimalah taubatku...........
aku dambakan kasihMu ya Ilahi...................

--------------

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Dyra Az Zahra [4331210506853052031]. All rights reserved.