Sesungguhnya aku bukanlah segigih siti hawa, bukan juga sesetia ainul mardhiah yang menanti kasih dipintu syurga. Aku akui hakikat yang telah tertulis bahawa aku bukanlah semulia Siti Khadijah dan Siti Fatimah. Aku jua bukan seperti Rabiatul Adawiyah yang menghamparkan seluruh hidupnya untuk yang maha Pencipta. Tapi cukuplah hanya sekadar aku mencuba mencontohi bunga-bunga yang mekar sehingga harumnya melewati pintu-pintu syurga walau keinsafanku baru dipermulaan.

Sunday 12 May 2013

Dear Hawaku Sayang,

Awak nak tak masa ayah dan abang awak nak langkah masuk ke syurga
tapi terpaksa berpatah balik ke neraka sebab awak?
saya taknak, sebab saya sayang kt ayah dan abang saya
kamu bagaimana? kalau tak, tutuplah auratmu sayang ♡

check balik sebelum keluar rumah: 

✔ Pakai tudung (tak kesahlah labuh bulat ke, bawal ke, shawl ke)yg penting tutup dada
✔ tutup lenganmu (walaupun berlengan panjang, pastikan lenganmu tidak terbuka)seeloknya, pakai 'armsock' ye
✔ Tutup kakimu (kaki pun aurat, tp yang ni sering kita lupa)

Ramai orang cakap nak pakai tudung selepas nikah konon-konon sebab tak mahu bagi suami tanggung dosa
Tapiiiiii sedarkah kamu selama ni ayah kamu yang menanggung dosa itu sebelum kamu bernikah?
Tak kesiankan ayah kamu ke? Tak sayangkan ayah ke?
kalau sayang, moh ler kita tutup molek2 aurat kita okayy シ


No comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 Dyra Az Zahra [4331210506853052031]. All rights reserved.